Nacházíte se v režimu vypnuté grafiky. Přepnout na grafickou verzi webu.

Rychké odkazy


Výchovné poradenství

                                                                                  VÝCHOVNÉ PORADENSTVÍ

VÝCHOVNÍ PORADCI:    Mgr. Pavlína Petrušková

                                           Mgr. Martin Tvardek


                                      Kdo je výchovný poradce

Výchovný poradce Vám pomůže s řešením výchovných, kázeňských a vzdělávacích problémů Vašich dětí. Výchovný poradce je spojovacím článkem mezi Vámi rodiči a řadou institucí, které se zabývají specializovanou péčí o mládež (Pedagogicko - psychologická poradna, Krizové centrum, IPS ÚP, sociální kurátoři, policie, lékaři). Výchovný poradce úzce spolupracuje s vedením školy, třídními učiteli a školním metodikem prevence.

 

                                       Výchovné poradenství

- vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, a příprava návrhů na další péči o tyto žáky ve spolupráci s ostatními pedagogickými pracovníky sledovat žáky s výukovými problémy

-  předkládat učitelům, řediteli školy a rodičům návrhy na další péči o tyto žáky vést evidenci integrovaných žáků ve škole a podílet se spolu s ostatnímipedagogy na zpracování dokumentace pro integrované žáky

-  ve spolupráci s třídními učiteli vyhledávat a sledovat talentované a nadané žáky

-  zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.

-  zajišťovat případná vyšetření v PPP, SPC pomáhat učitelům zprostředkovat podklady pro psychologická a speciálně-pedagogická vyšetření

-  příprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.

-  poskytování informací o činnosti specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.

-  dle potřeby spolupracuje s dalšími orgány – pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem, s orgány péče o děti, s policií apod.

-  ve spolupráci se školním metodikem prevence organizuje výchovné a preventivní akce pro žáky (besedy, exkurze, přednášky apod.)

-  spolu se školním metodikem prevence sleduje žáky potenciálně problematické. V případě vážných problémů nebo na základě doporučení třídního učitele řeší případ s ředitelem školy.

 

                                          Inkluze

Inkluzivní vzdělávání nebo inkluze je proces, jehož snahou je nastavení takového systému vzdělávání, který umožňuje všem dětem bez rozdílu plnit povinnou školní docházku, resp. navštěvovat školu, ideálně v místě jejich bydliště. Cílem inkluze je podporovat rovné šance dětí na vzdělávání.

Inkluzivní vzdělávání spadá pod společenský proces, jehož snahou je podporovat jedince tak, aby se mohl plně účastnit života společnosti (sociální inkluze) a měl přístup ke všem jejím zdrojům (zaměstnání, bydlení, volný čas apod.). Inkluze tedy přesahuje oblast vzdělávání. V současnosti je ale spojována zejména se systémem základního školství, které pokrývá důležité období v životě člověka.

V inkluzivní škole je samozřejmostí heterogenní složení kolektivu, kde se každý jedinec stává objektem individualizovaného přístupu. V jedné třídě se tak spolu vzdělávají děti zdravotně postižené i děti bez postižení, děti zvláště nadané, dětí cizinců, děti různých etnik nebo např. děti pocházející ze sociálně znevýhodněného prostředí. Mezi základní principy inkluzivní školy patří: důraz na spolupráci, víra v přirozené vlastnosti dětí učit se, otevřenost k jinakosti, formativní hodnocení.

 

                                                Podpůrná opatření

vyhláška omezuje výčet podpůrných opatření (PO), který je možný doporučit pro vzdělávání ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 zákona následovně:

-  poradenská pomoc školy a školského poradenského zařízení

-  úprava podmínek přijímání ke vzdělávání a ukončování vzdělávání

-  použití kompenzačních pomůcek, speciálních učebnic

-  vzdělávání podle individuálního vzdělávacího plánu

-  využití asistenta pedagoga

-  úprava očekávaných výstupů vzdělávání v mezích stanovených rámcovými vzdělávacími programy a akreditovanými vzdělávacími programy

 

 

Přiložené soubory

Název souboruTypVelikost
plan-vychovneho-poradcedocx_1.pdf PDF92.55 kB
Vydáno: 07. 11. 2024 | Naposled upraveno: 11. 11. 2024 | Autor: Vendulka Golasovská