Rychké odkazy



Zobrazit hlavní menu

Plány školního poradenského pracoviště

ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ

V souladu s vyhláškou č. 27/2016 Sb. a potřebami vyplývajícími z požadavků inkluzivního vzdělávání ve škole pracuje tým odborných poradenských pracovníků Školní poradenské pracoviště (dále také „ŠPP“). Poradenské služby ve škole jsou zajišťovány především výchovným poradcem,  školním metodikem prevence a školním speciálním pedagogem, kteří úzce spolupracují zejména s třídními učiteli, asistenty pedagoga, v součinnosti s vedením školy a s celým pedagogickým sborem.

Školní poradenské pracoviště slouží k poskytování poradenských a konzultačních služeb pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy.

Smyslem služeb, které poskytuje školního poradenské pracoviště, je především vytvoření vhodných podmínek vzdělávání a všestranný rozvoj žáků, včetně zajištění speciálních vzdělávacích potřeb žáků, prevence rizikového chování, metodická a další podpora pedagogických pracovníků. Služby obecně kladou důraz na důvěrnost jednání a ochranu osobních dat klientů/žáků.

Členové školního poradenského pracoviště: 

 Mgr. Pavlína Petrušková - ředitelka, výchovný poradce       

Mgr. Martin Tvardek - výchovný poradce, školní metodik prevence

Mgr. Xenie Poljaková - speciální pedagog

 

PLÁN PRÁCE ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ

 ŠKOLNÍ ROK 2024/2025

                                     

      Školní poradenské pracoviště zahájilo svou činnost na Základní škole Prostřední Bečva 1. 9. 2024. Hlavním cílem je poskytovat poradenské služby v těchto oblastech:

  1. výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
  2. péče o žáky nadané, mimořádně nadané a žáky s neprospěchem
  3. problémy se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
  4. prevence rizikového chování

 

 Priority pro školní rok 2024/2025: 

  1. Metodická podpora učitelů v práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými.
  2. Vytipování žáků s rizikovým chováním
  3. Péče o žáky nadané a žáky s neprospěchem

 

 Hlavní úkoly pro jednotlivé oblasti činnosti:

 

  1. Výchova a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Září

Zodpovídají

Nákup a příprava pomůcek pro integrované žáky

 

Petrušková, vyučující  

Příprava podkladů pro vytvoření IVP

     

Petrušková

Spolupráce výchovného poradce s třídními učiteli při tvorbě IVP pro integrované žáky

Petrušková, TU, vyučující předmětů

Koordinace a účast na projednávání individuálních vzdělávacích plánů se žáky a jejich zákonnými zástupci          

Petrušková, TU, vyučující předmětů

Projednání individuálních vzdělávacích plánů s konzultanty školského poradenského zařízení

 

Petrušková

Zahájení PSPP a PI doporučeným žákům se SVP 

Poljaková, vyučující

Říjen

 

Evidence a kontrola IVP pro integrované žáky

 

Petrušková

Prosinec

 

Depistážní šetření v 1. třídách – vyhledávání žáků s percepčním oslabením

 

Poljaková

Leden

 

Informace rodičům o výsledcích depistážního šetření v 1. třídách

 

Poljaková

Únor

 

Depistážní šetření ve 2. třídách – vyhledávání žáků se vznikající poruchou učení a jejich odesílání na komplexní vyšetření do ŠPZ

 

Poljaková

Červen

 

Zhodnocení výsledků péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami – vyhodnocení IVP

 

vyučující dle IVP

 

Úkoly pro celý školní rok  

 

Zodpovídají

Spolupráce učitelů s asistenty pedagoga při vzdělávání žáků se SVP 

 

Petrušková, Poljaková, Tvardek

Průběžné odesílání žáků na vyšetření do ŠPZ 

 

Spolupráce s třídními učiteli a rodiči při řešení aktuálních výukových problémů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

 

Konzultace s rodiči žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 

 

Sledování nových poznatků v oblasti péče o žáky se specifickými vzdělávacími potřebami        

 

 

  1. Péče o žáky nadané a žáky s neprospěchem

 

Září

Zodpovídají

Spolupráce s třídními učiteli při tvorbě IVP pro nadané žáky  

 

Petrušková

Zapojení žáků nadaných a mimořádně nadaných do soutěží a olympiád

 

všichni vyučující

Listopad a duben

 

Jednání o neprospěchu u žáků, kteří jsou za 1. a 3. čtvrtletí hodnoceni z některého předmětu nedostatečně, evidence zápisů z jednání

 

TU, vyučující předmětů

 

Úkoly pro celý školní rok  

 

Zodpovídají

Průběžné sledování nadaných a talentovaných žáků a návrhy další péče o ně – zapojení do soutěží, využívání metod a forem výuky, které zajistí individuální přístup k těmto žákům ve vyučování – např. zadávání diferencovaných úkolů, motivace pro zapojení do soutěží

 

Petrušková, Poljaková, Tvardek

Spolupráce s třídními učiteli při přípravě IVP pro mimořádně nadané žáky

 

Průběžné sledování žáků s neprospěchem – poskytování individuálních konzultací třídním učitelům, vyučujícím jednotlivých předmětů i rodičům těchto žáků, případně žákům samotným 

 

Vyhodnocování závěrů pedagogických rad – přehled o žácích s neprospěchem – hledání příčin neprospěchu – úzká spolupráce s třídními učiteli a rodiči neprospívajících žáků

 

 

  1. Problémy spojené se školní docházkou

 

Úkoly pro celý školní rok  

 

Zodpovídají

V případě zájmu zajištění individuální poradenské péče pro rodiče žáků s neomluvenou a zvýšenou absencí

 

TU

Sledování žáků s vysokou omluvenou absencí – projednávání případů, kdy žáci zameškali více než 100 hodin za jedno klasifikační období – jednání s třídními učiteli a zákonnými zástupci žáka, hledání příčin vysoké absence žáků ve škole a návrhy opatření  

 

Tvardek

Koordinace zajištění pomoci žákům s dlouhodobou absencí ze zdravotních důvodů – možnost zadání úkolů z jednotlivých předmětů + individuální konzultace + individuální přezkoušení

 

TU, vedení školy

 

  1. Prevence rizikového chování žáků

 

Září - říjen

Zodpovídá

Zpracovat plán akcí zaměřený na prevenci rizikového chování 

 

Tvardek

Vypracovat Minimální preventivní program

 

Listopad - prosinec

Aktivity školy v oblasti prevence šikanování a násilí (preventivní programy)

 

Informovat pedagogické pracovníky o problematice rizikového chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifik primární prevence (e-DUHA, hasiči, Policie ČR …)

 

Leden - únor

Projednat s pedagogickými pracovníky aktivity školy zaměřené na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami 

 

Kontrola doplňování tabulky „Obsah hodin prevence rizikového chování ve výuce“

 

Květen - červen

Projednat na pedagogické radě primární prevenci rizikového chování 

 

Vyhodnocení Minimálního preventivního programu

 

Aktivity plánované v oblasti prevence jsou jako každoročně podrobně popsány v Minimálním preventivním programu školy. Jeho cílem je předat informace o rizikovém chování, ukázat jaké problémy toto chování způsobuje ve společnosti, pomáhat žákům vyrovnávat se se stresem, posilovat jejich sebedůvěru, toleranci, příznivé klima ve třídě, zabývat se problematikou životního stylu, xenofobie a rasové nesnášenlivosti.

 

Minimální preventivní program školy je přílohou tohoto plánu práce

 

 

  1. Prezentace služeb Školního poradenského pracoviště

 

Září

Zodpovídá

Souhlasné prohlášení pro rodiče žáků 1. třídy při zahájení školního roku

 

Petrušková

Aktualizace informací na webových stránkách školy, informace o poradenských službách

 

Průběžně po celý rok

 

Příprava aktuálních informací na webové stránky 

 

 

  1. Konzultační hodiny a pracovní porady členů ŠPP:

Konzultační hodiny ŠPP-dle domluvy

 

Pracovní porady členů ŠPP-budou svolávány dle potřeby

 

 

 

V Prostřední Bečvě dne 30. 9. 2024

ředitelka školy Mgr. Pavlína Petrušková                       

 

Vydáno: 07. 11. 2024 | Naposled upraveno: 10. 11. 2024 | Autor: Vendulka Golasovská