5. TŘÍDA - POD NEBEM ZEMĚ Planeta Země je v neustálé proměně a život je úplně ve všem a všude. Chceme žákům ukázat rozmanitost na několika příkladech. Chceme podnítit zvědavost a chuť pátrat dál. Žák... … vlastními slovy popíše, proč jsou na Zemi různá podnebí. … uvede příklady adaptací rostlin a živočichů na abiotické podmínky prostředí (zejména vodu a teplotu). … po určenou dobu průběžně sleduje stanoviště dle vlastního výběru a jednoduše zaznamenává jeho…
Vydáno: 15.11.2020 | Autor: Školní družina4. TŘÍDA - LESNÍ ROVNOVÁHA Žáci se zamýšlejí nad rovnováhou ekosystému lesa. Každý živočich i rostlina má v ekosystému svůj význam. Živá příroda nemůže existovat bez neživé přírody a naopak. ZÍSKALI JSME CERTIFIKÁT LESNÍ TŘÍDA 2017/18 A TÍM I PATRONÁT NAD NOVÝM PRALESEM: www.cmelak.cz/novyprales/vyvoj-np.html Odkazy a fotografie z projektu viz. níže.
Vydáno: 15.11.2020 | Autor: Školní družina3. TŘÍDA -TAJEMSTVÍ VODY V LESE Les se ocitl v úzkých. Vzali si jej na mušku Vodomorové, bytosti, které pasou po vodě a dokážou ji vysát do poslední kapky! Naštěstí je tady lesní třída a naše děti, které katastrofu odvrátí. Žáci pátrají po tom, jaké podoby může lesní voda mít a jakým způsobem v lese koluje. K záchraně lesa před Vodomory pomůže každá informace, pozorování v terénu i společná tvorba plakátů a příběhů o kapce vody. Žáci si také naplánují, jak v lese přečkat…
Vydáno: 15.11.2020 | Autor: Školní družina2. TŘÍDA - LEXIKON LESNÍCH SKŘÍTKŮ Domácí skřítci našli starý lexikon s chybějícími stránkami, který je kouzlem přenesl do lesa. Žáci společně s nimi objevují nové prostředí, doplňují ztracené strany lexikonu a pomáhají tak skřítkům dostat se zpátky domů. Žáci objeví, na koho se v lese těšit, na co si dát pozor, které rostliny může jíst a které nikoliv. Seznámí se s jednoduchými příklady závislosti organismu na prostředí. Vžijí se do konkrétního živočicha nebo rostliny, zkusí…
Vydáno: 15.11.2020 | Autor: Školní družina1. TŘÍDA - LES VŠEMI SMYSLY Jak voní les? A jak chutná? Les zkoumáme očima, můžeme ho poslouchat, ochutnat, ohmatat i přivonět si k němu. O čem mi vypráví a co mu říkám já. Děti zjistí, že les může být fajn místo na hraní, kde se mohou cítit bezpečně. Taky si všimnou, že nejsou v lese samy, a že je dobré brát ohledy na jeho obyvatele. Děti budou les zkoumat očima, poslouchat jej, ohmatávat, ochutnávat i vonět k němu. To všechno s báječnými ponožkovými průvodci :). …
Vydáno: 15.11.2020 | Autor: Školní družina