• Člověk, svět práce a digitální technologie

    avatar clanek Článek se zaměřuje na to, jak digitální technologie proměňují svět práce a jak to ovlivňuje kariérové vzdělávání a vzdělávací oblast Člověk a svět práce na 2. stupni základní školy. První část je věnována širšímu kontextu změn ve světě práce a potřebě digitálních kompetencí, druhá představuje chystané změny v RVP, třetí pak přináší inspiraci pro pedagogy a kariérové (výchovné) poradce na školách s odkazy na konkrétní digitální výukové nástroje, které lze použít.

    Zobrazit celý příspěvek

  • K baroku

    avatar material Žáci hledají cestu k baroku prostřednictvím krátkých videí, hledáním klíčových slov, přemýšlením nad pravdivostí hypotéz, dramatizací, diskuzí.

    Zobrazit celý příspěvek

  • Fyzikální veličiny a jednotky v praxi – hustota

    avatar clanek Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Žáci v průběhu aktivity změří pomocí hustoměru hustoty různých kapalin a uspořádá je podle zjištěných hodnot. Na základě získaných vědomostí určí, jak se různé kapaliny budou chovat ve vodě, a svůj předpoklad prakticky ověří. S využitím digitálních informačních zdrojů žáci popíšou, kde se s pozorovaným jevem můžou setkat v přírodě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních ško...

    Zobrazit celý příspěvek

  • Pascalův zákon pro ZŠ

    avatar material Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky ZŠ Pascalův zákon a hydraulická zařízení. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtů úloh na hydraulická zařízení.

    Zobrazit celý příspěvek

  • Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni

    avatar clanek Výuková aktivita Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni je zaměřená na praktické využití digitálních technologií ve výuce. S využitím badatelského přístupu si žáci ověří domněnky, které se týkají problematiky teploty prostředí v létě a možnosti ochlazení prostředí. Výukovou aktivitu je nutné realizovat v létě za slunného dne.

    Zobrazit celý příspěvek

  • NPI ČR se zapojuje do Evropského týdne odborných dovedností

    Týden odborných dovedností je iniciativou Evropské komise, jejímž cílem je zvýšení povědomí o odborném vzdělávání a jeho atraktivity. Proběhne v týdnu od 9. do 13. listopadu 2020 a zahrnuje aktivity organizované v průběhu roku 2020.

    Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR) připravil webináře...

    Zobrazit celý příspěvek

  • 20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce

    avatar clanek Vedení online výuky je spojeno s velkou pracovní zátěží, která se s přibývajícími měsíci může ještě stupňovat. Jak se s ní vypořádat a jak ji zvládnout se podíváme v tomto článku.

    Zobrazit celý příspěvek

  • Metodická podpora sítě inkluzivních škol – video

    avatar audiovideo Centra kolegiální podpory jsou platformou, na níž se scházejí pedagogové, kteří chtějí sdílet své zkušenosti se společným vzděláváním. V Kroměříži vzniklo CKP v roce 2018 v rámci projektu Metodická podpora sítě inkluzivních škol (reg. č. CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004021). Během tří let vytvořilo odborné zázemí pro učitele, asistenty pedagoga, poradenské pracovníky, pro pracovníky OSPOD. Příspěvek je určen pro všechny, kteří nějakým způsobem participují na vzdělávání a výchově žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Informační video je krát...

    Zobrazit celý příspěvek

Webináře

i

Podrobnosti o programu a hostech aktuálních i proběhlých webinářů najdete v modulu Digifolio.
Dotazy na hosty a komentáře můžete před i po webináři psát do diskuzí k online setkávání.
Vybírejte z proběhlých webinářů Přihlaste se k odběru upozornění na webináře

 

Výběr z modulu burza

Video týdne

ONLINE SETKÁNÍ: Jak se může učitel podílet na rozvoji řeči žáků na 1. stupni

Další videa

RVP.CZ na sociální síti

Život na PortáleRSS

Nejnovější DUM Další DUM

Aby bylo možné modifikovat titulní stránku a přidávat vlastní obsah, je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.