-
Člověk, svět práce a digitální technologie
Článek se zaměřuje na to, jak digitální technologie proměňují svět práce a jak to ovlivňuje kariérové vzdělávání a vzdělávací oblast Člověk a svět práce na 2. stupni základní školy. První část je věnována širšímu kontextu změn ve světě práce a potřebě digitálních kompetencí, druhá představuje chystané změny v RVP, třetí pak přináší inspiraci pro pedagogy a kariérové (výchovné) poradce na školách s odkazy na konkrétní digitální výukové nástroje, které lze použít. -
K baroku
Žáci hledají cestu k baroku prostřednictvím krátkých videí, hledáním klíčových slov, přemýšlením nad pravdivostí hypotéz, dramatizací, diskuzí. -
Fyzikální veličiny a jednotky v praxi – hustota
Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Žáci v průběhu aktivity změří pomocí hustoměru hustoty různých kapalin a uspořádá je podle zjištěných hodnot. Na základě získaných vědomostí určí, jak se různé kapaliny budou chovat ve vodě, a svůj předpoklad prakticky ověří. S využitím digitálních informačních zdrojů žáci popíšou, kde se s pozorovaným jevem můžou setkat v přírodě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních ško... -
Pascalův zákon pro ZŠ
Materiál se zaměřuje na výklad a procvičování učiva fyziky ZŠ Pascalův zákon a hydraulická zařízení. Prezentace (powerpointová) se zaměřuje na výklad. Excelový soubor slouží k procvičování výpočtů úloh na hydraulická zařízení. -
Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni
Výuková aktivita Využití meteostanice, digitálního teploměru na 1. stupni je zaměřená na praktické využití digitálních technologií ve výuce. S využitím badatelského přístupu si žáci ověří domněnky, které se týkají problematiky teploty prostředí v létě a možnosti ochlazení prostředí. Výukovou aktivitu je nutné realizovat v létě za slunného dne. -
NPI ČR se zapojuje do Evropského týdne odborných dovedností
Týden odborných dovedností je iniciativou Evropské komise, jejímž cílem je zvýšení povědomí o odborném vzdělávání a jeho atraktivity. Proběhne v týdnu od 9. do 13. listopadu 2020 a zahrnuje aktivity organizované v průběhu roku 2020.
Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR) připravil webináře...
-
20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce
Vedení online výuky je spojeno s velkou pracovní zátěží, která se s přibývajícími měsíci může ještě stupňovat. Jak se s ní vypořádat a jak ji zvládnout se podíváme v tomto článku. -
Metodická podpora sítě inkluzivních škol – video
Centra kolegiální podpory jsou platformou, na níž se scházejí pedagogové, kteří chtějí sdílet své zkušenosti se společným vzděláváním. V Kroměříži vzniklo CKP v roce 2018 v rámci projektu Metodická podpora sítě inkluzivních škol (reg. č. CZ.02.3.62/0.0/0.0/16_037/0004021). Během tří let vytvořilo odborné zázemí pro učitele, asistenty pedagoga, poradenské pracovníky, pro pracovníky OSPOD. Příspěvek je určen pro všechny, kteří nějakým způsobem participují na vzdělávání a výchově žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Informační video je krát...
Vyhledávání
Webináře
i Podrobnosti o programu a hostech aktuálních i proběhlých webinářů najdete v modulu Digifolio.
Dotazy na hosty a komentáře můžete před i po webináři psát do diskuzí k online setkávání.
|
Video týdne
RVP.CZ na sociální síti
Život na Portále
- ONLINE SETKÁNÍ: Dítě s poruchou pozornosti (ADHD, ADD) ve škole i doma | 11. 11. 2020 od 20:00
Pavlína Hublová, 05.11.2020Mgr. Jana Divoká se zabývá komplexní podporou dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, jejich rodičů a pedagogických pracovníků, kteří s nimi na školách pracují. Proto si nenech
- Webinář APIV A – Péče o nadání v běžné škole | 10. 11. 2020 od 17:00
Pavlína Hublová, 05.11.2020Webinář bude věnován těmto tématům: význam péče o nadání, identifikace nadání, speciální vzdělávací potřeby nadaných dětí a žáků, formy práce s nadanými dětmi a žáky, nabídka subje
- ONLINE SETKÁNÍ: Jak se může učitel podílet na rozvoji řeči žáků na 1. stupni
Jiří Hájek, 05.11.2020Cíle setkání: - rozšířit vědomosti pedagogů týkající se rozvoje řeči žáků - zvědomění cílů v jednotlivých rovinách řeči a význam aktivního naslouchání, věnování pozornosti dané
- Online setkání: JAK SE MŮŽE UČITEL PODÍLET NA ROZVOJI ŘEČI ŽÁKŮ NA 1. STUPNI
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR, 04.11.2020Online setkání se konalo ve středu 4. 11. 2020. Metodický portál RVP.CZ využívá prostředí Big Blue Button, které umožňuje online komunikaci mezi účastníky, audio a video prezenta
- Online setkání: SYNDROM VYHOŘENÍ V PEDAGOGICKÉ PROFESI
Skupina Metodický portál RVP.CZ, NPI ČR, 04.11.2020Online setkání se konalo v úterý 3. 11. 2020. Metodický portál RVP.CZ využívá prostředí Big Blue Button, které umožňuje online komunikaci mezi účastníky, audio a video prezentace
- APIV A – Syndrom vyhoření v pedagogické praxi
Pavel Eret, 03.11.2020Webinář nabízí seznámení se specifiky syndromu vyhoření ve školském prostředí. Na příbězích konkrétních lidí nabízí vysvětlení toho, proč některé učitelky a učitelé vyhoří a jiní n
- Metodická podpora sítě inkluzivních škol – video
Ing. Marek Drahovzal , 03.11.2020Centra kolegiální podpory jsou platformou, na níž se scházejí pedagogové, kteří chtějí sdílet své zkušenosti se společným vzděláváním. V Kroměříži vzniklo CKP v roce 2018 v rámci p
- Nej… z měsíce října
Ivo Krobot, 02.11.2020Podívejte se na výběr nejnovějších/nejzajímavějších příspěvků Metodického portálu RVP.CZ za měsíc říjen.
- Komentář k článku Kolaborace podle Galinda
Ludmila Kovaříková, 02.11.2020Tohle bychom měli číst především my, kteří pracujeme na projektech napříč republikou. Rozdělit si na začátku práci sice může vést k profesionálním jednotlivostem, ale pak chybí poj
- Rozvoj gramotností v hodinách chemie
Daniel Suchánek, 02.11.2020Možná jste si někdy říkali, jak rozvíjet čtenářskou nebo digitální gramotnost v hodinách chemie. PhDr. Martina Černá vám ve svém článku nabídne zajímavou aktivitu přímo do výuky. T
- Cvičebnice k rozvoji filosofického myšlení pro střední školy
Tomáš Tlapa, 30.10.2020Vydavatelství Pedagogické fakulty UK letos vydalo „Cvičebnici k rozvoji filosofického myšlení pro střední školy“, která chce přizvat (nejen) středoškolské studenty a učitele k filo
- APIV A : Úloha jako prostředek individualizace a diferenciace výuky (ZŠ)
Pavel Eret, 29.10.2020Webinář se věnuje zkušenostem učitelů se vzdálenou výukou. Seznámíme vás s tím, jak učitelé přistupovali k možnostem diferenciace výuky a individualizované podpory učení žáků v het
- ONLINE SETKÁNÍ: Jak se může učitel podílet na rozvoji řeči žáků na 1. stupni | 4. 11. 2020 od 20:00
Pavlína Hublová, 29.10.2020Učitel na 1. stupni ZŠ není sice logoped, ale i tak by mohl pomoci dětem, které mají problémy s řečí. Jak? PhDr. Martina Černá nám poradí.
- Webinář APIV A – Syndrom vyhoření v pedagogické profesi | 3. 11. 2020 od 16:00
Pavlína Hublová, 29.10.2020Webinář nabízí seznámení se specifiky syndromu vyhoření ve školském prostředí. Na příbězích konkrétních lidí nabízí vysvětlení toho, proč některé učitelky a učitelé vyhoří a jiní n
- Webinář APIV A – Práce s heterogenní třídou | 10. 11. 2020 od 13:00
Pavlína Hublová, 29.10.2020Webinář seznámí zájemce s formami a postupy práce učitele s heterogenní třídou/skupinou žáků s důrazem na možnosti využití individuálních odlišností a aktuálních vývojových možnost
Nejnovější články Další články
- Odborné školy v éře covidu-19: jarní improvizovaná opatření střídají nové výzvy
Aneta Vencovská, 02.11.2020
Nejnovější DUM Další DUM
- Napěťové děliče, frekvenčně nezávislé a závislé – interaktivní webová stránka
Ing. Jitka Vlčková, 21.10.2020
O čem se diskutuje Další diskuze
Tento projekt byl spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Používáme Zend Framework a Apache Solr; ISSN: 1802-4785.